החזרי מס לשכירים

החזרי מס לשכירים

רשות מס ההכנסה בישראל פעולת בשיטת חישוב מס שנתי. בשיטה זו נלקח מס לפי כמות ההכנסות השנתית. לעובדים שכירים נגזר כל חודש סכום כסף על פי משכורתם כשגברים המרוויחים מתחת ל 4500 ₪ ונשים המרוויחות מתחת ל 5000 ₪ פטורים מתשלום מס הכנסה.

טעויות כאלו ואחרות ברשויות המס קורות לאור העובדה כי אין תמיד התחשבות בחופשות ללא תשלום, החלפת מקומות עבודה, ילדים בעליי לקויות למידה, ביטוח משכנתא, קרנות פנסיה ועוד מגוון רחב של הוצאות המוכרות לרשויות המס שאינן מדווחות בתלושי המשכורת השונים.

את בקשת ההחזרים על תשלומי המס ניתן לבקש עבור ששת השנים האחרונות עד סוף השנה בתאריך 31.12 לאחר תאריך זה לא יתקבלו בקשות עבור החזרי מס מעבר לששת השנים הנקובות בחוקי מס ההכנסה בישראל.

החזרי מס לשכירים- תרומות

החזרי מס לשכירים מתאפשרים במקרים רבים, בין המקרים ניתן גם החזר מס עבור תרומות למוסדות ציבור. ההחזר הוא לתרומות מעל ל 370 ₪ בשנה ואינו עולה על 35% מסכום התרומה.

חיילים משוחררים

חיילים משוחררים זכאים ל 36 חודשי פטור מתשלום מס הכנסה למשכורת שאינה עולה על 7600 ₪ בחודש. במידה ונלקחו מאותו חייל במשך השנה תשלומי מס כאלו ואחרים הינו זכאי להגיש בקשת החזרי מס לשכירים.

פעילות בשוק ההון

אנשים רבים בוחרים להשקיע את מיטב כספם בשוק ההון. על הוצאות והכנסות כתוצאה ממסחר בשוק ההון נלקחים מיסים כאלו ואחרים על ידי רשויות המס בישראל. לעיתים נלקח מס בחודש אחד על כסף שמופסד בחודש שלאחר מכן. הגשת בקשת החזרי מס לשכירים עבור פעילות בשוק ההון תביא להחזרת סכומי מס נכבדים ששולמו בעבר.

לעיתים קורות בעיות כאלו ואחרות מול רשויות המס המביאות לתשלום מס גדול מן המבוקש על ידי רשויות המס. כל משפחה זכאית להחזרים שונים על פי מצבם הבריאותי של בני המשפחה, השקעות בשוק ההון, ילדים בעלי מוגבלויות, חופשות ללא תשלום, עולים חדשים ועוד מגוון רחב של סיטואציות כאלו ואחרות המאפשרות זכאות להחזרי מס לשכירים.

שכירים רבים אינם מודעים כלל וכלל לזכאותם להחזרים כאלו ואחרים עבור מגוון רחב של סיטואציות. כדאי מאוד להתייעץ עם בעל מקצוע שברשותו הידע לכוון אותך ולהשים את האצבע בדיוק על החזרי המס אליהם הינך זכאי.

החזרי המס נעשים בתוספת של 4% לסכום הכולל בתוספת ריביות, ניתן לראות שכירים רבים נהנים מתשלום החזרי מס לשכירים שלעיתים מסתכם בכמה אלפי שקלים. גש עוד היום לאחת מחברות החזרי המס ובדוק זכאותך.

http://www.taxback.org.il/